Prema zvaničnom opisu, prvenac kanadskog animatorskog studija Heliofant predstavlja "kritički osvrt na događaje iz protekle decenije koji su oblikovali naš svet". Visoko estetizovana kompjuterska animacija ispraćena je pulsirajućim, melanholičnim i opominjućim skorom Tanuki Project-a, a iskorišćena je zarad izvođenja nadrealnog kinetičkog performansa - moćnog, smelog, turobnog, hipnotišućeg, sarkastičnog i satiričnog, a iznad svega iskrenog. Uprkos odsustvu jasno sročenog narativa, Lefebvre maestralno oslikava ogorčenost pojedinim pripadnicima ljudskog roda, koji poput sumanutih dvorskih budala sa povezom preko očiju igraju na ivici ambisa, povlačeći ostale za sobom. Njegova farsična, ikonoklastična i fantazmagorična instalacija pripada nekoj novoj mitologiji, nastaloj remodelovanjem pop kulture, a ukazuje na razne oblike kancera savremenog društva, od militarizma, preko globalizma, do religijskog ekstremizma. Čak i onda kada niste sasvim sigurni kakvo je pravo značenje simbola kojima je ova minijatura krcatija od nekih dugometražnih ostvarenja, ono što možete da razumete jeste umetnikovo (i vaše) razočaranje putem kojim se, hteli to ili ne, krećemo...
No comments:
Post a Comment