13 Oct 2011

El octavo día de la creación (Rita Basulto, Juan José Medina, 2000)

Da je stop-motion tehnika moćan medij za sprovođenje najbizarnijih ideja u delo demonstrira i (prema evidenciji baze filmova) prvenac dvoje meksičkih animatora, Rite Basulto i Juana Joséa Medine, pod okriljem čuvenog Guillerma del Tora, koga autori navode kao podršku.


El octavo día de la creación je izuzetna petnaestominutna horor-fantazija koja Tvorca opisuje još smelije od dugometražnog debija Begotten E. Eliasa Merhigea, kao iznureno, hendikepirano i gojazno stvorenje riđe, žive kose i sive, glinene kože, svo u ritama i izmučeno košmarima o grotesknim kreacijama (verovatno rođenih tokom prve sedmice). Osmi dan provodi u mračnoj tamnici, obrasloj u paučinu i izloženoj promaji, gde nakon zurenja u ogledalo pokušava da stvori biće prema svom liku, ni ne sanjajući da će se ono okrenuti protiv njega...


Alegorični prikaz truleži koja sve više izjeda čovečanstvo (ili ikonoklastična vizija nastanka nekog alternativnog, grotesknog sveta?) odeven je u crnilo i prljave boje, među kojima dominiraju sepijasti, bronzani tonovi, tako da mu je po izgledu paralelan mešovit "avant-gore" projekat Mécanix. Grozničavi pokreti morbidnih, insektoidnih marioneta (i njihovog oca) u pratnji su neprestanog hučanja vetra, sablasnih odjeka i teškog disanja, koji se u odjavnoj špici preobražavaju u sjajnu (i nažalost kratkotrajnu) "industrial" temu, kakvom bi se ponosio i kompozitor kultnog Tetsua, Chu Ishikawa. Skladan odnos između upečatljive vizuelizacije i odgovarajućeg zvučnog dizajna oblikuju istinski zastrašujuću i obuzimajuću atmosferu.

(Na IMDb-u je, kao godina proizvodnje naznačena 2003-a, međutim, na kraju spiska članova ekipe stoji 2000-a.)

No comments:

Post a Comment