Iako iza sebe ima svega tri kratkometražna animirana filma, Morgan Gejlen King pretenduje da postane Ralf Bakši XXI veka, odnosno da nastavi tamo gde je Džerald Poterton stao sa kultnom SF avanturom Heavy Metal (1981). Nakon par probnih radova o kastriranom plaćeniku Mongrelu, na čelu malobrojne ekipe stvara mračnu i brutalnu fantaziju Exordium, kojom najavljuje dugometražni debi The Spine of Night.
Inspirisan ostvarenjima kao što su Gospodar Prstena (1978) i Vatra i led (1983), on donosi priču o "otkrivanju individualnog smisla našeg kratkog života, uprkos indiferentnosti nedogledne vaseljene", kako sam tvrdi u intervjuu za Legendarium Media. Šačica ratnika u potrazi za nadom primorana je da se suprotstavi nadmoćnom neprijatelju - natprirodnom entitetu kojeg nazivaju Čuvarem Kapije. Iza teških vrata, koja otvara zlatni mač, jedini preživeli (Sin Čovečji) pronalazi misteriozni Cvet...
U drugoj polovini, osmominutni Exordium skreće u pravcu definisanom pesimizmom, donekle nihilističkom filozofijom, i cikličnim shvatanjem istorije, postavljajući egzistencijalistička pitanja. Da je reč o delu koje je nastalo iz ljubavi poručuje svaki frejm niskobudžetne animacije, izvedene danas retko primenjivanom tehnikom rotoskopije. Nostalgičan za vremenom kada je ista bila mnogo češće u upotrebi, King u njoj vidi idealan način za spajanje fiktivnog i realističnog, kao i za ispunjenje sopstvene vizije. Grupa od četvoro naturščika se vrlo dobro snalazi u svojim prvim (i malim) ulogama, a njima se pridružuje i koreditelj Džoš Džouns, pod maskom Čuvara Kapije, zauzimajući još i mesto ilustratora i dizajnera zvuka. Jan Densford crta storibordove, rekvizite obezbeđuje Aleksander King, dok odličan saundtrek, mešavinu psihodeličnog roka i elektronike, potpisuju Strand of Oaks, After Future i Ice Dragon.
Exordium zavređuje pažnju i deluje kao početak obećavajuće karijere.
No comments:
Post a Comment