12 Nov 2011

Rosa (Jesús Orellana, 2011)

U postapokaliptičnoj budućnosti, ljudski živalj istrebljen je sa lica planete. Iz hibernacije se budi Rosa, neka vrsta kiborga, odnosno mehaničko-organskog bića koje je, prema zvaničnom sinopsisu, nastalo kao deo Kernel projekta, poslednje nade čovečanstva za spas Zemljinog eko-sistema. Usamljena u potrazi za svojom svrhom, ona ubrzo saznaje da nije jedini entitet koji tumara ulicama opustošenog velegrada. Suočena sa novootkrivenom opasnošću, mora da se bori za sopstveni opstanak...

Iako polazi od jednostavnog i u prošlosti nebrojeno mnogo puta obrađivanog koncepta, tridesetogodišnji strip-crtač Jesús Orellana demonstrira enorman talenat, ne samo u snalaženju sa kompjuterskim aplikacijama, već i kao umetnik savremenog doba. Neverovatno je da iza njegovog kratkometražnog prvenca ne stoji neki veliki animatorski studio, s obzirom na to da visokim nivoom produkcije Rosa može da stoji rame uz rame sa ostvarenjima kakva su Final Fantasy VII: Advent Children kompanije Suare Enix ili bilo koji CGI film iz Pixarove radionice. Famozni Ghost in the Shell i njegov holivudski naslednik The Matrix ističu se kao glavni izvori inspiracije, mada se može prepoznati i uticaj nekolicine manje poznatih animea - eksperimentalnog Blame!, filozofičnog Ergo Proxy i perverzno-grotesknog Malice@Doll (što ne znači da ih je i autor imao u vidu).

Zadivljujuća posvećenost detaljima ogleda se u svakom frejmu raskošne animacije. Velelepan dizajn likova čiji pogledi i izrazi lica u nedostatku dijaloga odaju njihov karakter, i turobna scenografija, krcata artefaktima izumrle civilizacije, odeveni su u tamnozelene i sepijaste tonove koji savršeno odgovaraju gotovo beživotnom okruženju. Ambijentalna, dinamična ili napeta, muzička podloga je skrojena tako da naglasi bujnost svake scene. Gotska, pomalo misteriozna atmosfera i majstorska koreografija tuče, uz impresivnu vizuelizaciju, opčinjavaju do te mere da pobedu stila nad sadržinom čine donekle opravdanom. Rosa je fantazmagorična i mračna cyberpunk akcija koja predstavlja odskočnu daska za Orellanu. Ostaje da se vidi kako će se ovaj mladić snaći u formi dugometražnog igranog ostvarenja (o čemu se već šuška) i da li će uspeti da isporuči slasnu priču uz očekivani slatkiš za oko...

No comments:

Post a Comment